Fenntarthatóság: nemnövekedés, körkörös gazdaság és a változó szabályozási környezet

fenntarthatóság

2023 tavasza óta kiemelt fontossággal kezeljük a fenntarthatóság témáját a Számlázz.hu PARK-ban. Nemcsak a tavalyi aszályos nyár emlékei miatt nézünk rá erős nagyítóval a témára, miért fontos – és egyre fontosabb – cégként is “zölden” működni, hanem mert a fenntarthatósági szabályozások is hamarosan elérnek a kkv-kig. Szeretnénk most figyelmetekbe ajánlani olyan tematikus anyagokat, amelyek segítenek megérteni a #fenntarthatóság vállalati szerepét.

  • Mi kell ahhoz, és főleg miért szükséges Zöldnek lenni – vállalati fenntarthatóság a 21. századbanWiszkidenszky András, a GreenBrands regionális igazgatója  szerint 1) “a fenntartható működés komfortosabbá teszi a mindennapi munkánkat”, 2) “a zöld technológiák, innovatív megoldások és a körkörös gazdaság mind-mind pénzbeli megtakarításhoz, magasabb megtérüléshez, sikeres működéshez vezetnek”, ráadásul 3) 2024-től “már nagyobb KKV-k szintjén is kötelező lesz a fenntarthatósági jelentés”.
  • Hasonlóan gondolkozik erről a Számlázz.hu ügyvezetője, Ángyán Balázs is, aki Ne növekedj! Hát akkor? Csökkenjek? címmel osztja meg gondolatait a nemnövekedés gazdaságtanáról: “Jó növekedés az, amelynek az eredménye tényleg a többség jólétét szolgálja és/vagy a növekedés eredményeképpen létrejövő változás eredője a fenntarthatóságot növeli (ezt szokták néha zéró- vagy negatív emissziós növekedésnek is hívni).”
  • Mi az üzletileg fenntartható működés záloga? – teszi fel a kérdést a Karson Consulting üzletágvezetője, Himer Csilla. “Kezdjük ott, hogy a fenntarthatóság elmélete szerint a fenntartható működés három pilléren nyugszik: ezek a természeti, társadalmi és a gazdasági környezet. A kihívás pedig az, hogy mind a természeti, mind a társadalmi, mind a gazdasági környezetbe úgy kell hosszú távon is illeszkednie a vállalkozás működésének, hogy azokra semmiképpen se gyakoroljon negatív hatást, ÉS mindeközben elérje üzleti céljait.” Nehéznek tűnik? Talán igen, de PARK-szakértőnk  cikkéből azt is megtudod, hogy mi szükséges a fenntartható működésre való sikeres átálláshoz!

Maradt nyitva kérdésed a témában?
Tedd fel nekünk a PARK FB-csoportjában, vagy a LinkedIn-en!

CONTENT DESIGN, TARTALOMDESIGNER, PARK-MENEDZSER

Szeszlér Vera tartalommarketing-tanácsadó, a Számlázz.hu PARK szerkesztője. “Szeretném, hogy a PARK tartalmai a te céged fejlődését is támogassák.”

Olvass még a témában