Igen, ma már egyre több vezető támaszkodik az intuíciójára IS, de hagyományosan a konkrét, pontos adatokra hagyatkoznak a menedzserek. A kettő együtt – infó és ráérzés talán a nyerő kombináció, de itt most arról az adatvezérelt működésről hozunk PARK-okosságot, amire a technológia fejlődése egyre nagyobb teret nyit.
Az adatvezérelt működés önmagában hatékonyabb és eredményesebb működést tehet lehetővé, “ha jól csinálják”, és a néha rémisztő tempóban változó üzleti környezetben biztosíthatja a versenyelőnyt. Informatív döntéshozatali mechanizmust alkalmazva a vezetőség és a munkatársak is valós idejű, megbízható információk birtokában lehetnek, jobban felismerhetők a piaci trendek, a fogyasztói preferenciák, és javíthatók a cég belső folyamatai. Ha megfelelően elemezzük a rendelkezésre álló adatokat, időben felismerhetjük mind a hatékonysági problémákat, mind pedig a fejlesztési lehetőségeket. Másról sem szólnak a PARK szakértői cikkei, mint az automatizálásról, mint a költségcsökkentés és a “termelékenység” első számú fegyvere. Adatok segítségével jobban megismerhetjük az ügyfeleinket és igényeiket is. Még inkább személyre szabhatjuk számukra a termékeinket és szolgáltatásainkat, így biztosíthatjuk, hogy legközelebb is minket válasszanak. De álljunk meg egy pillanatra: hogyan érdemes nekikezdeni az adatvezérelt működésre való átállásnak – vagy akár továbbfejleszteni cégünket ebből a szempontból? A cégvezetés és -működtetés több területén, stratégia, céges adminisztráció, és marketing nézőpontjából is válaszolunk az – így már nem is annyira kínzó – kérdésekre.
Stratégia
- Himer Csilla az adatvezérelt működésről kétrészes sorozatban edukál: Varázsolj az adatokkal! – 1. rész: az adatvezérelt működés és Varázsolj az adatokkal! – 2. rész: milyen adatokat használjunk.
- Adatvagyonról és szcenáriótervezésről szintén Himer Csilla Tervezni a tervezhetetlent – mese a vállalkozóról, az adatról, meg az ő vagyonáról címmel írt cikket, ahonnan a VUCA-világ “törvényeihez”, a Karson tanácsadójának négyrészes sorozatához is eljutsz.
- Ha meg akarod tudni, mi az oka egy első ránézésre szokatlan jelenségnek, Ángyán Balázs cikke igazít el: Keresd a
nőtaz adatot!. - Kristó Zoltán szerint már nem a pénz, hanem az adat és az információ az egyik legnagyobb hatalom: ADA(T)GOBERT – az adatvagyon hatalma.
- Mit adtak nekünk az adatalapú döntések? teszi fel a kérdést Turay Dia, és bepillantást ad egy karantén alatt induló, teljesen remote működő kisvállalkozás (startup?) kulisszái mögé.
- Végül pedig jogi szemtpontból foglalja össze a tudnivalókat dr. Sziráczki István: Online sérülékenység”: jogi és adatbiztonsági kockázatok a digitális térben.
Cég-adminisztráció
- Digitális tudástárat javasol Berta Róbert a céged “apró-cseprő” ügyeiről: Egy lépésre a sikertől, avagy adatalapú döntéshozatallal nem nyúlhatunk mellé
- Könyvelők és az adatalapú lehetőségek fejlődése, Zádori Jácinttól: Szomjan halunk-e az adattó partján?
- Cégen belüli adatáramlás fontosságáról Turay Dia: Zavar az erőben – avagy a szervezeten belüli adatáramlási problémák és ezek kezelése
Marketing
- Adatvezéreltté tennéd a marketingtevékenységedet? Sipos Andrea szerint költséget takarítasz meg vele: Spórolj adatvezérelt marketinggel
- Szintén marketing, de az online jelenlét – és az ahhoz javasolt eszközök – szempontjából, Nagy Bence tollából: Még ütősebb online jelenlét, adatok alapján – 2+4 nélkülözhetetlen eszköz
- Az adatokat, és az azokat generáló, felhasználó, azokból következtetéseket levonó embereket se felejtsük el! Szeszlér Vera: Tartalommarketing: ahol adatok és emberek (egymással) találkoznak
Maradt nyitva kérdésed a témában?
Tedd fel nekünk a PARK FB-csoportjában, vagy a LinkedIn-en!