Nemrég megjelent a Digiméter kutatás, olvasom. Két dolgot már egyszeri átfutásra is leszögezhetek: szépen gyarapodik a vállalatirányítási rendszert használók aránya, tehát jó úton járunk a digitális tudástár elkészítésével. Ez a két megállapítás – főleg ha tendenciával állunk szemben – sikeres jövőt jósol a hazai vállalkozói rétegnek és nekünk is.
Az idén ugrásszerűen megnőtt a telepített vállalatirányítási rendszert bevezető cégek aránya a tavalyihoz képest. Főként az 50 főnél több alkalmazottat foglalkoztató cégekről van szó, ez a tendencia már körvonalazódni látszik, évről-évre egyre többen vezetnek be valamilyen rendszert. Nem is lehet ez másképpen, hiszen a digitalizáció a nagyobb ügyfélszámú cégeket felmorzsolná vállaltirányítás nélkül. A legnagyobb cégek saját ügyvitelt és adminisztrációt fejlesztetnek magunknak, a saját igényeikre szabva a rendszereket. Sokszor erőforrást nem kímélve.
Az adminisztrációs rendszerek változása azonban lehetőséget teremt a kisebb cégek számára is, hogy megtegyék a mérföldkőnek számító következő lépést. Saját számaink is visszaigazolják, hogy egyre több kisvállalkozás érti meg: termékeik és szolgáltatásaik, a gazdasági eseményekhez tartozó adatok, adatlapok, és az adminisztráció már nemcsak a cég lelke, hanem a gazdaság lelke is, és ezek mind valahol ügyviteli rendszerekkel kapcsolódnak össze.
További jó és egyben rossz hír, hogy már csak a vállalkozások harmada használ papíralapú összesítéseket a munkafolyamatok vezetésénél. Mindenki eldöntheti, hogy ez biztató vagy elkeserítő-e, de tény, hogy a foglalkoztatottak létszámának a csökkenésével egyenesen arányos a vállalatirányítási rendszer használata. Ezen nem lepődhetünk meg, a kisebb 1-5 fős vállalkozások főként nem a növekedésben, hanem a túlélésben motiváltak: amíg nem előre menekülnek, addig számukra marad a jegyzettömb.
Nagyon sokan, a cégek 68 százaléka használ Excelt vagy más táblázatkezelő programot, aminek megítélése szintén egyéni ízlés dolga. Én azt látom, hogy közülük is sokan állnak egy lépésre attól, hogy digitalizálják az ügyvitelüket, hogy a táblázatokat adatbázisokra cseréljék. Lassan belátják, hogy az Excel nem ügyvitelre való.
Ezekben az esetekben csak a kényelmi szempontok hangsúlyozása, a meglévő ügyfélkörük megtartásához és kiszolgálásához kapcsolódó előnyök felismerése lehet meggyőző.
Az első az edukáció
A kutatás érdekes megállapítása, hogy sok az olyan vállalkozásnál az adatok elemzése nélkül hoznak üzleti döntéseket, vagyis semmilyen valós adatot nem használnak a jövő tervezésére, a döntéseket nem alapozza meg előkészítés. Ebből számomra az következik, hogy sok edukációs feladat áll még előttünk, ennek fókuszában tervezzük a 2023-as évet is. Az egészen frissen megjelent Tudástárunk is egy kiemelten fontos edukációs eszközünk.
Az Innonestnél azt valljuk, hogy a vállalatirányítási rendszerek értékesítésének fő, megkerülhetetlen eszköze a pozitív példák támasztása. A meggyőzés igazi eszköze pedig az írott, visszakereshető és követhető szöveg.
Vállalatirányítási rendszert az kezd el használni, akik megérti a benne rejlő erőt. (Korábbi cikkünk erről: Miért válts most online ügyvitelre?) A megértést pedig úgy tudjuk elősegíteni, ha az Innonest hatékonyságát pozitív példákkal, a rendszer használatát a valóságos életből kiemelt esettanulmányokkal és átláható, bárki számára elérhető rendszerismertetővel támogatjuk meg. A legfontosabb eszközünk erre az írott, visszakereshető és követhető szöveg.
Az Innonest Tudástár egy külső hivatkozásról elérhető, rendszerbe integrált használati útmutató, ahol a meglévő ügyfelek és az online ügyvitel iránt érdeklődők is megkapnak minden szükséges információt a szoftver használatáról. Több mint 1200 képes szócikkben részletesen és érthetően mutatjuk meg minden modulunk és funkciónk használatát. Talán nem túlzás azt állítani, hogy a piacon elérhető kisvállalkozásoknak szánt ügyviteli rendszerek közül elsőként nyújtunk ilyen alapos, a teljesség igényével elkészült felhasználói kézikönyvet.
Minden szócikk megosztható, figyeljük az olvasottságukat és a felhasználói visszajelzések alapján a hasznosságukat. A rendszert folyamatosan frissítjük és csiszoljuk, rengeteg tervünk van még azzal kapcsolatban, hogy hogyan tegyük még információgazdagabbá, hasznosabbá az ügyfelek és a leendő ügyfelek számára.
Összefoglalva
Ha egyben látod a vállalkozásod számait, fontos adatait, gyorsan és könnyen hozhatsz jó döntéseket. Ezek az adatok befolyásolják például az árképzést, hiszen a kimutatásokban tisztán látszik, hogy mely munkafolyamatokra kell több időt kell szánni, tehát hol szükséges például árat emelni. December és január az újratervezés ideje, érdemes már most előkészíteni egy hatékonyabb és gördülékenyebb új évet.
Érdekel az online ügyvitel? A tudástárban lépésről lépésre megismerheted: