Gondtalan csevegés, konferenciákon kávézgatás csupán a networking? Kifejezetten mumus, amikor egy rég megbeszélt találkozó helyett saját asztalunknál ülve darálnánk inkább a napi rutinfeladatokat? Az üzleti kapcsolatok tudatos építése – népszerűen networking – hosszú ideje és világszerte fontos eszköze az üzleti életnek. Új ügyfeleket szerezhetünk, partnerségeket alakíthatunk ki a segítségével, és a piacra lépést is támogathatja. Minél hosszabbak az értékesítési folyamataink, és minél személyesebb, szorosabb kapcsolatot igényelnek ennek során leendő ügyfeleink, annál fontosabb szerepet játszhat az első pillanatokban. Itthon is egyre több vállalkozás vezetői ismeri fel a hálózatépítés kulcsszerepét az üzleti növekedéshez és a stabil piaci pozíció megtartásához, akár iparági rendezvényeken, szakmai konferenciákon, üzleti találkozókon vagy online platformokon keresztül is. Persze számít az iparág, amelyben dolgozunk, a cégméret, a célközönségünk és maga a networking stratégia – már ha van ilyenünk –, de az tény, hogy a legtöbb vállalkozás számára érdemes időt és akár pénzt is fektetni ebbe a tevékenységbe.
De hogyan legyünk benne sikeresek? A Számlázz.hu PARK olyan vendgészerzőket is meghívott a témában, akik évtizedes tapasztalattal, és / vagy konkrétan erre a kérdésre épített üzleti modellel dolgoznak a hazai üzleti szféra “behálózottságán”:
- Üzleti networking: aranytojás vagy aranytojást tojó tyúk? címmel a Bizalmi Kör jól ismert vezetője, Gangel Péter foglalja össze a két legjellemzőbb típusú hozzáállás közti különbséget.
- Szintén “feketeöves” kapcsolatépítő Tóth Gergely, a több ezer fős konferenciák, többek között a Business Fest alapítója. Cikkében: Jövőépítő networking – 5+1 tipp a hosszú távon sikeres üzleti kapcsolatépítéshez megadja az alaphangot a sikerhez.
- Mi az, amit jellemzően elrontunk? Egerszegi Krisztián, akit nem is kell bemutatni, hiszen a MiniCRM cégvezetője, városi legendákról lebbenti fel a fátylat: A 6 leggyakoribb tévhit a networkinggel kapcsolatban.
De nem a sikeres kapcsolatépítéssel ér véget a feladat, ha a vállalkozásunkat fejlesztjük vele: szép számmal “esnek ki” belőle az ügyfelek is, feltéve, hogy jól csináljuk. Ugyanehhez a témához tehát nagyon szorosan kapcsolódik az is, hogy a megrendelői, vevői kapcsolatainkat milyen digitális eszközökkel, folyamatokkal tartjuk rendszerben.
- 3 dolog, KKV-vezetőként mit NE tanulj el a multiktól című vendégírásában Laczkó Katalin tanácsadóként foglalja össze a gyakorlatokat, amelyeket nemzetközi nagyvállalatoknál látott, de nem javasol a hazai kkv-knak.
- Szintén Egerszegi Krisztián hozott felbecsülhetetlen értékű tanácsokat a partnerkapcsolatok kezelésével kapcsolatban. Arról ír, hogy mi Az 5 legnagyobb kihívás a hatékony ügyfélkezelésben.
- Végül, de nem utolsó sorban pénzügyi szempontból dolgozza fel a Karson tanácsadója, állandó szakértőnk, Himer Csilla, hogy Mibe kerül neked az ügyfeled? CAC, CRM és más értelmetlenségek.
Maradt nyitva kérdésed a témában?
Tedd fel nekünk a PARK FB-csoportjában, vagy a LinkedIn-en!