Nemzetközi piacra lépés – stratégiák, lehetőségek, “magyarizmusok”

Nemzetközi piac

Miben mások a magyarok, mint más nációk képviselői, ha üzletről van szó? Hogyan lépj e-kereskedőként külföldi piacra? Javíthatóak a tipikusan rossz beidegződések, amiket magyar vállalkozók alkalmaznak nemzetközi üzletek kialakítása során? Ezekre, és még számos, a külföldi terjeszkedés során felmerülő életbevágó kérdésre válaszolnak szakértőnk és vendégszerzőink a #külföld sorozatban.

Gyakran gondoljuk, hogy ha nagyobb piacokon értékesíthetjük, amiből Magyarországon profitálunk, a piac méretével arányosan fog nőni a haszon. Gyakran hatalmas tévedés! Mielőtt komolyabb befektetés és munka árán betoppanunk “a világba”, gondoljunk végig alaposan néhány alapszempontot. Végezzük el a piackutatást a gondosan kiválasztott célpiacon, mérjük fel, van-e egyáltalán igény arra, amit kínálunk! Tanulmányozzuk a helyi jogszabályok és szabályozásokat, mert teljesen más jogi, adózási,  vagy akár vámügyintézési környezettel találkozunk majd, mint amihez szoktunk. Emellett figyelembe kell venni a kulturális és nyelvi kihívásokat is, a helyi üzleti szokások, kommunikációs stílusok és társadalmi normák merőben más viselkedéseket várnak majd tőlünk is. Részletesen szakértőink és vendégszerzőink fejtik ki az átgondolni- és tennivalókat:

  • Ha webshopod van, és a következő logikus lépés a céged számára, hogy nemzetközi piacokat is meghódíts, akkor Szabó László javaslatai kincset érnek a számodra. A Hogyan lépj külföldi piacra e-kereskedőként? 5 pontjában foglalja össze a Growww Digital CEE régióbeli digitálismarketing-ügynökség ügyvezető partnere és társtulajdonosa, hogyan leszel sikerre esélyes az új piacokon. 
  • Cser Alexandra Japántól kezdve európai országokon keresztül egészen Amerikáig élt különböző országokban, dolgozott együtt a legmeglepőbb nemzetek képviselőivel. Megfigyelése szerint más és más tárgyalási, döntéshozási, vagy a kitartást érintő szokásokkal találkozni, és ezeket a jellegzetes különbségeket össze is foglalta a PARK-ban: Magyarként az üzleti élet nemzetközi színpadán címmel. 
  • Nemzetközi piacra lépés: gondold végig a lehetőségeket! Hűvös Ágnes üzleti tanácsadóként a stratégiai szempontokra hívja fel a figyelmet a külföldi terjeszkedés kapcsán. Tudnod kell, mit fogsz kivinni (tudást, terméket vagy szolgáltatást), és hogy hogyan fogod kivinni (direkt vagy indirekt módon, esetleg saját csatornát kiépítve vagy mások csatornáin keresztül). A Karson Consulting senior partnere öt nagy csoportját sorolja fel az exportnak, és sorra veszi a változókat is az egyes megoldások kapcsán. 
  • Milyen trendek és innovációk befolyásolják a pénzügyi-, számviteli- és adózási területeket a következő években? Érdemes még ezt a szakmát választani? Kalocsai Zsolt, az RSM Hungary alapító tulajdonosa foglalja össze a jövő pénzügyi trendjeit: Kitekintés az RSM nemzetközi hálózatán keresztül címmel.
  • Szintén “niche” területnek tűnik, de vállalkozóként nem is gondolnánk mekkora befolyásoló erővel bír a bizniszünkre: az adóhatóság szemüvegén keresztül is megvizsgáltuk a nemzetközi trendeket, Czöndör Szabolccsal, a NAV főosztályvezetőjével Szeszlér Vera készített interjút: Nemzetközi trendek az adóhatóság szemüvegén át

Maradt nyitva kérdésed a témában?

Tedd fel nekünk a PARK FB-csoportjában, vagy a LinkedIn-en!

CONTENT DESIGN, TARTALOMDESIGNER, PARK-MENEDZSER

Szeszlér Vera tartalommarketing-tanácsadó, a Számlázz.hu PARK szerkesztője. “Szeretném, hogy a PARK tartalmai a te céged fejlődését is támogassák.”

Olvass még a témában