Kedves menedzser, mindig van merre fordulnod vállalkozás terén…?

kkvvezető

Közhelyek nélkül nehéz erről nyilatkozni, de a menedzser élete olyan mint egy útvesztő: több benne a kanyar, mint a célegyenes. Hova és kihez fordulhat, ha váratlan helyzetbe ütközik? És minden újabb elágazásnál egyértelmű lesz az irány? Sem a döntések, sem a választandó szakemberek, sem pedig a feladatokra választandó digitális eszköztár nem értetődik magától. Ezért van a PARK, integrációk és szakértői cikkek tömkelegével is készültünk! 

Mert mit csinál egy menedzser? Tervez, szervez, irányít és ellenőriz – ez a tankönyvi válasz. De amellett, hogy irgalmatlan mennyiségű, naponta frissülő információ alapján folyamatosan nehéz döntéseket hoz, talán még fontosabb feladata az emberi helyzetek megoldása. Ezek még több kihívást rejthetnek, mint a könnyebben tanulható és fejleszthető vezetői készségek, mert magát a személyiséget teszik próbára. Pénzügyi, stratégiai, szervezeti döntések gyakran kevesebb stresszt okoznak, mint a csapat “gondozása”, irányban tartása, motiválása, az esetleges konfliktusok feloldása. Ki miben jó? Kivel hogyan tudok közös nevezőre jutni? Hogyan jutalmazzunk? És egy teljesen más beállítottságú munkatársat hogyan? Miért ugrott egymásnak (már megint) a marketing és a sales? Mikor mehet szabadságra a kulcsemberünk? Meg tudom nyugtatni az embereimet (értsd: beosztottakat és / vagy felsővezetőket, tulajdonosokat, befektetőket) amikor éppen válságra készülünk? Magamat mivel tudom megnyugtatni, vagy épp motiválni, ha az én vállamon nyugszik mindenki más nyugalma és motivációja?

A kis- és középvállalkozások vezetőinek, menedzsereinek a sokszorosan összetett feladatokat egész máshogy kell megoldaniuk, mint egy nagyvállalat vagy egy egyéni vállalkozás felelőseinek. Komplexitásban és változatosságban utolérhetetlen küldetés, szinte egész labirintus, amiben nagyon könnyű eltévedni, vagy akár csak elveszettnek érezni magunkat. Ezért itt a PARK-ban is igyekszünk minél több támpontot nyújtani a komplex küldetéshez, főleg a digitális megoldások terén. 

Elsőként lapozzunk fel rögtön az útikalauzokat:

  • Jogász szerzőnk, dr. Varga Balázs Máté a cégügyek hálójában segít eligazodni, és azonnal a vállalkozás létrehozásához ad javaslatokat, és sorra veszi a tőke, az alapítandó cégek száma, vezetők, alapítói jogok kérdéseit: 

Már az ötlet megszületését követően, viszont még annak implementálása előtt meg kell állnunk, mielőtt belépnénk az útvesztőbe. Gyakori hiba, illetve utólagos problémák forrása, hogy az ötletgazda a problémát amelyre megoldást kínál, valamint magát a megoldást, annak leképezését jól átlátja, azonban azt, hogy mi lesz utána, abból hogy lesz üzlet, miként lehet majd optimálisan hasznosítani, már nem, mivel az olyan átgondolást és szakértelmet igényel, amivel nem rendelkezIk. A one man show az esetek kis százalékában vezet átütő sikerhez, így már az elején javasolt pénzügyi és jogi szakértők bevonása.” (Forrás: Útikalauz digitális kalandoroknak)

  • Győrffy Krisztina pedig azt a Digitális útikalauzt mutatja be cikkében, ami az okosautomatizmusok felépítéséhez segít hozzá, hogy minél több digitális eszköz minél integráltabb módon dolgozhasson a te és céged sikeréért: 

Ahogy a galaxis stopposainak, a vállalkozóknak is szüksége van egy útikalauzra, amely kifejezetten az ő helyzetükre és igényeikre reagáló megoldásokat javasolja. (…) Akár friss vállalkozásod van, akár már régen elindultál ezen az úton, és most veszed észre, hogy a pénzügyi folyamataidat rendbe kéne tenni, a Digitális útikalauz neked szól, kedves vállalkozó!” (Forrás: Egy nagy utazásra vállalkozom: ide a térképpel!)

Alapítók a vállalkozói sikerről

Szintén útmutatóul szolgálhat a korábbi “nagy öregek” (vagy a jelenlegi fiatalok!) tapasztalata, meglátásai a cégvezetéssel kapcsolatban. A siker ugyanis tanulható, ugyanúgy, ahogy a “hard skillek”, azaz  Interjúsorozatunkban a Számlázz.hu PARK alapítóit kérdeztük azokról az évekről, amik egy ekkora ökoszisztéma létrehozásáig vezették őket, és azon is túl. 

A kezdetekről és a jelenről faggattuk a Számlázz.hu, a Riport, a SMARTBooks, és az Innonest létrehozóit (1. rész, 2. rész, 3. rész), de a jövőképükről is beszéltek a sorozat negyedik, záró epizódjában. Melyek most a digitalizáció éllovasainak legsürgetőbb feladatai? Mit látnának szívesen a jövőből? Milyen célokat fogalmaznak meg a maguk számára? Sikeresnek tartják magukat egy olyan digitális ökoszisztéma szolgáltatóiként, amelyet összességében már félmillió (!!!) vállalkozás használ?” (Forrás: Akik nem félnek a sikertől – PARK-alapítók, IV. rész)

HR-témában Megyeri Mirtill írt Így vezesd és motiváld a csapatod 2021 elején címmel, amikor addig elképzelhetetlen irányba mozdult a munkahelyi környezet: haza. Fél évvel később a Számlázz.hu ügyvezetője, Ángyán Balázs is feldolgozta a témát a Versenyezzünk az “alsógatya, fotel” munkakörülményekkel? kérdéskör mentén. Marketinget Haláchy Nóra “szépen öregedő” cikke alapján automatizálhatsz: Automatizációs lehetőségek a marketingben, amit Damjanovich Nebojsa szintén időtálló, (Mennyire) lehet automatikus a marketing című írásával is vess össze. 

Vannak tuti technikáid? Bevált trükkjeid? Elkerülhetetlen buktáid – amikhez megvan már a “végül hogyan álltam fel” univerzális titka? Oszd meg velünk és a veled egy cipőben járó vállalkozótársakkal közösségi felületeinken!

CONTENT DESIGN, TARTALOMDESIGNER, PARK-MENEDZSER

Szeszlér Vera tartalommarketing-tanácsadó, a Számlázz.hu PARK szerkesztője. “Szeretném, hogy a PARK tartalmai a te céged fejlődését is támogassák.”

Olvass még a témában