Hagyjuk már békén a babzsákokat! Beérett a startup-kultúra

startupper

Legyen csocsóasztal és babzsákfotel, akkor startup-hangulat van, és kúl a cég. Meg persze sikeres is. Szerencsére már a paródia paródiája is elavult, kifutott az őrület – ami nem jelenti azt, hogy ne virágozna az érett startup-kultúra. Nagyon is virágzik, úgyhogy gondolunk azokra, akik ebben a “cégformában” működnek, és hozunk nektek digitális eszközparkot (és olvasnivalót is), mert nagy szükségetek van rá!

Ha eredeti, tükörfordított értelmét keressük a startup kifejezésnek, egyszerűen induló cégről van szó. A kezdeti fázis után hagyományosan (legalábbis a Wikipédia szerint) a növekedés, bővülés, érettség és hanyatlás (esetleg visszafordulás) következik, évek, vagy akár évtizedek leforgása alatt. Jellemzően ma már nem így használjuk a szót, mert leginkább a növekedési céllal létrejött induló szervezetet jelöli, ahol a következő történik:

Az alapító keres, fejleszt, validál egy terméket vagy szolgáltatást és egy növelhető üzleti modellt a (nemzetközi) piaci terjeszkedés céljával. Ezek a cégek sok esetben innovatív megoldásokat keresnek és tesztelnek a piacon, de rengeteg esetben egy meglévő, más országban működő piaci modellt másolnak és adaptálnak saját környezetükre. Az innováció és a növekedési lehetőség jellemzően kedvező befektetési lehetőséget is jelent (magas kockázat mellett), és keresett célpontja lett a kockázati tőke befektető társaságok számára. A hosszú definíció helyett az üzleti és befektetői zsargonban a 2010-es évek körültől ezt a típusú céget befektetési szövegkörnyezetben röviden startup-nak hívják.” (Forrás: Wikipédia / startup)

Nálunk a PARK-ban Kiszely Laci a szakértő, aki startupokkal a lehető legaktívabban foglalkozik, ráadásul egyik legolvasottabb cikke szerint Benned is rejlik egy startup: azaz valójában a szemlélet fontos, ami innovációt (és persze digitalizációt) jelent, “nem a kockázati tőke és a cégforma (vagy a babzsák hangulat) a fontos!” – állítja. Azért fontos megállapítás ez, mert akár megfelel a céged a klasszikus definíciónak, akár csak startup-jellegű a működésetek, sokkal inkább alkalmazkodóképes, növekedni és innovációra hajlamos szervezetet építesz majd, és jó eséllyel viszed sikerre.

Ajánljuk még a klasszik és nem-annyira-klasszik “sztartappereknek” Laci minden további cikke mellett Turay Dia anyagait. A KönyvelőNet-ként indult, ma már Bookkeepie néven fejlődő fejlődő hazai startup példaértékű, és közel sem csak a könyvelési területen dolgozó cégek vezetői számára. Turay Dia cikkeinek hála belülről követhetjük szemmel a fejlődést, és azt, hogy milyen eszközökkel érik el a sikereiket: figyelembe veszik a digitalizáció emberi tényezőit, tudatos tervezéssel tartják magukat irányban, és nem félnek a legnagyobbaktól tanulni, majd a tanultakat velünk is nagyvonalúan megosztják. 

Vannak tuti technikáid? Bevált trükkjeid? Elkerülhetetlen buktáid – amikhez megvan már a “végül hogyan álltam fel” univerzális titka? Oszd meg velünk és a veled egy cipőben járó vállalkozótársakkal közösségi felületeinken!

CONTENT DESIGN, TARTALOMDESIGNER, PARK-MENEDZSER

Szeszlér Vera tartalommarketing-tanácsadó, a Számlázz.hu PARK szerkesztője. “Szeretném, hogy a PARK tartalmai a te céged fejlődését is támogassák.”

Olvass még a témában