A teljes hazai kiskereskedelem tizede zajlik online: beleszálltál már?

ekereskedelem

Közel 70 millió vásárlás, 5 millió feletti online vásárló, 2021-ben 32,4 százalékos, 1203 milliárd forintra nőtt belföldi online kiskereskedelmi forgalom – ezek a brutális számok* jellemzik a hazai e-kereskedelem méreteit és növekedését (forrás: GKI Digital és az Árukereső.hu Online Kiskereskedelmi Index kutatása). Ennek a máig döbbenetes ütemben fejlődő piacnak jó eséllyel te is aktív szereplője vagy, akár nem is csak vásárlóként. 

E-kereskedők, online boltosok, terméket vagy szolgáltatást neten is értékesítő vállalkozók, szevasztok! Van néhány jó hírünk és egy rossz is – honnan kezdjük? Nyissunk akkor egy sokkolót: nem érdemes webshopot nyitnod! Kovaliczky Tamás, a Smart Commerce Consulting vezető tanácsadója legalábbis felsorol néhány ellenérvet: egy nagyon erős márkára, jól működő bolthálózatra, raktárra, logisztikára, és önálló mozgástérre lesz szükséged, mielőtt ilyet tennél. Az egyik kiemelkedően időtálló PARK-cikkben: “Miért ne nyiss webshopot?” címűben javaslatokat kapsz arra nézve, hogy milyen lehetőségek közül válogass webáruház nyitásán kívül, mielőtt “nagyban játszol”.

Ha mégis eljött a pillanat, még mindig lépegethetsz fokozatonként. Nagy Bence, a WP Viking társalapítója írt arról (“Beköltözzek” az e-kereskedelembe? – A webshop-evolúció három szintje), hogy milyen fejlődési útvonal áll előtted e-kereskedőként. Kezdhetsz bérelt bolttal, tesztelés után válthatsz WooCommerce vagy WordPress motorra, amint például egyedi landing oldalakra, kosárelhagyás figyelésére, a fizetési megoldásokat optimalizálésára lesz szükséged. Fekete övesként az egyedi fejlesztésű webes pláza lesz a végállomás, egyszerre több bonyolult folyamatot igénylő kereskedés, speciális termékoldalak, sávos árazási struktúra, egyedi beszerzések, vállalatirányítási rendszer integrációjának igényével. 

Megismermernéd tágabb szakmád, az e-kereskedők közösségének egyik legérdekesebb hazai formálóját? Bőgel György olyan különleges pályát járt be, hogy 2005-ös alakulásakor is a SzEK.org, és 2022-es átalakulásakor is az E-commerce Hungary elnökének választották – a két szervezet ugyanaz, csak közben felnőtt Magyarországon egy teljes iparág. Interjút készítettünk a régi-új elnökkel, aki szerint Az e-kereskedelem jelentős részben a bizalomra épül, és érdemes megismerned az indokait, miért tartja így. 

Az e-kereskedelem aktív tagjaként gondolkozz ökoszisztémában!

A két Bőgel-éra közötti idők szintén legendás SzEK.org elnöke volt Kis Ervin Egon, aki egyúttal a Számlázz.hu üzleti stratégiájáért is felel a kezdeti évek óta. PARK-szerzőként azt írta le (Ék-egyszerűségtől az ökoszisztémáig), hogy hogyan alakult ki a Számlázz.hu körüli ökoszisztéma, melynek tudás-platformján kattintgatsz épp.

Amikor “kész” e-kereskedővé váltál (már ha lenne ilyen, persze, hiszen folyamatosan fejlődünk), akkor számodra is eljöhet az ökoszisztéma kora: a teljes digitális eszköztár rendelkezésedre áll, amire webes vállalkozóként szükséged lehet. Legyen egy boltod, bizonylatok kiállítására és adminisztrációjára képes automatizmusok, könyvelői háttértámogatás – természetesen nem kézzel átadott dokumentumokkal, ismételten begépelt adatokkal, hanem minden online, okosan automatizált útvonalakon. Ezekről a folyamatokról a “Kisokos” PARK-cikkben olvass többet! Emellett persz folyamatosan kövesd az #ekereskedelem kategória anyagait a legfrissebb tudásért!

Vannak tuti technikáid? Bevált trükkjeid? Elkerülhetetlen buktáid – amikhez megvan már a “végül hogyan álltam fel” univerzális titka? Oszd meg velünk és a veled egy cipőben járó vállalkozótársakkal közösségi felületeinken!

CONTENT DESIGN, TARTALOMDESIGNER, PARK-MENEDZSER

Szeszlér Vera tartalommarketing-tanácsadó, a Számlázz.hu PARK szerkesztője. “Szeretném, hogy a PARK tartalmai a te céged fejlődését is támogassák.”

Olvass még a témában

Kifli.hu titok
E-kereskedelem
Négyesi Áron

A Kifli (Rohlik) titok

A Kifli.hu Magyarországon 2019-ben jelent meg, 2022-ben pedig már vezette is a magyar