Webes jelenlét válságban: hogyan érjünk el több ügyfelet – és hogyan segít ebben a ChatGPT?

Chatbot válságban

Digitális jelenlét nélkül szinte elképzelhetetlen vállalkozást működtetni. Az online térben legalább akkora a verseny, mint azon kívül, itt tehát napi szinten fejlesztenünk kell. Ráadásul nyakunkon az aktuális válság… Weboldal-készítéssel foglalkozó vállalkozásként kívülről és belülről is látjuk, mennyire fontos ilyenkor a stabil és rezilens működés. Arra hoztunk tippeket ebben a nagyon összetett kihívásokkal terhelt időszakra, hogy hogyan vészeld át a nehézségeket. Külön foglalkozunk a kizárólag weben, kizárólag azon kívül, és az online és offline térben egyaránt értékesítő cégek fejlesztésével is. Bónuszként pedig hoztunk tippeket a ChatGPT alkalmazásáról is a webes jelenlét fejlesztésére!

Általános tippek, saját példákkal 

Nézzük meg először, hogy mik azok az alapvető tanulságok a krízisben, amiket mi is alá tudunk támasztani, saját gyakorlatunk alapján. Hiszen mielőtt a legfejlettebb technológiákhoz fordulunk, a vállalkozás alapjait is kell megerősítenünk. 

  1. Több lábon állás: Nekünk, a WPViking Agency és WPKurzus csapatában az egyik legfontosabb szempont, hogy weboldalak készítése mellett oktatással is foglalkozó bizniszünk is van, sőt, saját webáruházzal is színesítjük a portfóliót. Mindenképpen arra ösztönözlek téged is, hogy próbálj több, egymással összefüggő területen is piacot nyerni.
  2. Alkalmazz új technológiákat: A legújabb technológiák alkalmazása segíthet abban, hogy jobban kihasználd az adott piaci lehetőségeket és krízisidőszakban is hatékonyan működhess. Mi is folyamatosan képezzük magunkat és a lehető legfrissebb eszközöket alkalmazzuk, ahol csak lehet. 
  3. Bővítsd a csapatot: A megfelelő munkaerő felvétele segíthet a hatékonyság megőrzésében, mert az új dolgozók új szakmai kompetenciákat és tapasztalatokat hoznak be a vállalkozásba. Azt gondolom, hogy két irány létezik: vagy fejlesztesz és rengeteg munkát beleteszel, vagy véged van.
  4. Alakíts ki tartalékokat: Az ilyen időszakokban nagyon fontos, hogy egy vállalkozás képes legyen finanszírozni a működését (erről olvasd Himer Csilla minisorozatának első és második részét!). Készíts tervet a bevételeidről, kiadásaidról, hogy tisztábban láss. Mi például a QUiCK-et használjuk és mellette a kis exceleinket szoktuk folyamatosan ellenőrizni.
  5. Vállalj kockázatot: Végül, de nem utolsó sorban, vállalkozóként bátran kell vállalnod némi kockázatot is és folytatni kell a fejlesztéseiket, akkor is, ha a körülmények nehezek. Az innovatív megoldások és a kreatív gondolkodás segíthet abban, hogy kiemelkedő helyet foglalj el a piacodon.

A digitális világ folyamatos változásai lehetőséget kínálnak – gondoljunk akár csak a ChatGPT hozta elképesztő lehetőségekre – és a fenti tippek segíthetnek a stabil és ellenálló működés megőrzésében. Emellett időről időre fel kell mérni az aktuális helyzetet és alkalmazkodni a változó körülményekhez: állandó tanulással és  fejlődéssel. Ez a digitális világ alaptörvényei közé tartozik. 

A kereskedelem három szintje: webbel vagy weben? 

Történelmi legenda szerint a spártai katonákat anyjuk azzal bocsátotta harcba, hogy „Pajzzsal, vagy pajzson!” Azaz saját kezűleg hozzák haza a védőeszközüket (élve) vagy társaik hozzák a testüket, a pajzsra emelve (holtan tehát, de méltóságban). Ennyire nem drámai a helyzet az online jelenlét terén, de tény, hogy nettel, vagy neten zajlik a bizniszed, anélkül elképzelhetetlen boldogulni. Előbbi esetben a webes jelenlét csak kiegészíti, utóbbiban a lényegét adja a kereskedésednek. A kettőt ötvöző út a weboldal + webshop hibrid megoldás, erről is szót ejtünk a második pontban. 

1. Ha csak fizikai boltod van: hogyan fejlessz a weben?

Ha webshop nélkül működik a boltod, érdemes online jelenlétet kialakítani egy weboldallal első körben, ami bemutatja az üzletünket és az ott kapható termékeket. Nyilván itt adunk  információt a nyitvatartási időről, a termékek áráról, leírással és képekkel együtt. Fontos itt is, hogy az oldalunk megfelelően legyen optimalizálva a keresőmotorok számára, hogy az interneten kereső vásárlók is megtaláljanak minket. Emellett tegyük elérhetővé az elérhetőségeinket, telefont, e-mailt, és természetesen a fizikai bolt pontos címét is. 

2. Ha weboldalad és webshopod is van: hogyan fejlessz a weben?

Ha már van weboldalunk, és webshopon keresztül is értékesítünk, érdemes az online marketingre fókuszálni. Az online hirdetések, az e-mail marketing, a közösségi média és az influencer marketing mind hatékony eszközök lehetnek az online forgalom növelésére és a vásárlói elköteleződés megerősítésére. Emellett érdemes átállni az online fizetési lehetőségekre, hogy még kényelmesebbé tegyük a vásárlást. A vásárlói élmény javítása érdekében bevezethetünk chatbotot, hogy a vásárlók gyorsan és hatékonyan kaphassanak választ kérdéseikre.

3. Ha e-kereskedő vagy: hogyan fejlessz a weben?

Ha már e-kereskedelmi tevékenységet folytatunk, az online jelenlét további fejlesztésére érdemes a termékkínálatot bővíteni, és az online marketingtevékenységet is fokozni. Figyeljünk a vásárlói visszajelzéseket, és az igényeknek megfelelően alakítsuk kínálatot. Fontos, hogy minden megfelelően működjön mobil eszközökön is, mert ma már többenneteznek okostelefonról mint asztali gépekről! Emellett érdemes további online fizetési lehetőségeket bevezetni, hogy még kényelmesebbé tegyük a vásárlást.

Mindez igényelhet befektetést – mindhárom esetben, de nincs más út, és ezt adatalapú működés esetén saját szemünkkel is látni fogjuk. 

Hogyan segít a mesterséges intelligencia, például a ChatGPT a weboldal fejlesztésében? 

Akár fizikai, akár webes boltot működtetsz, akár hibrid modellben dolgozol, a mesterséges intelligencia nyelvi modelljei rendelkezésedre állnak a fejlesztésekhez. 

🧮 Példaszámítás: 2 millió legyen vagy 200 ezer?

Egy konkrét családi vállalkozásként működtetett webshopban történt, hogy 7000 cikkhez összesen 14 ezer mező megírását bízták a mesterséges intelligenciára. Mindez pusztán emberi erővel három hónapot vett volna igénybe. Felszorozva ezt egy 3.000 Ft / óra munkabérrel, akkor 2 millióba került volna metaleírások elkészítése. ChatGPT-vel ugyanez a – közel tökéletesen elvégzett – munka tíz óra alatt történt meg. Ha “junior” munkaerőnk, azaz az okos robot mellé “senior”, vezetői munkaórákat is számolunk, ezzel együtt is is 200 ezer forintból megvan a munka. A ChatGPT díja 4 dollár 20 cent körül volt, és a kívánt Google Spreadsheetben adja át a legenerált adattömeget. Számolj utána, megéri-e!

A ChatGPT mesterséges intelligencia lehetőséget biztosít arra, hogy a saját munkánkat is egyszerűsítsük, és hatékonyabbá és kényelmesebbé tegyük a felhasználói élményt is. Nem mellesleg: ennek a cikknek az elkészítésében is sokat segített! 🙂 A következőkben néhány példát mutatok arra, hogy milyen területeken lehet alkalmazni a ChatGPT-t, webfejlesztéshez:

  1. Chatbotok fejlesztése: A ChatGPT-t chatbotok készítésére is használhatjuk, hogy a látogatók könnyedén kommunikálhassanak a weboldallal, így javítva az ügyfélszolgálati élményt.
  1. Tartalom javítása: A ChatGPT-t a tartalmi hibák javítására is lehet használni. Az általa javasolt korrekciókkal a tartalom könnyebben érthető és olvashatóbb lesz.
  1. Keresési eredmények javítása: A ChatGPT-t a keresőmotorok rangsorolási algoritmusának optimalizálására is használhatjuk. A rendszer képes azonosítani a releváns kulcsszavakat és javaslatot tenni a keresési eredmények javításáta.
  1. Személyre szabott ajánlások: Mivel a rendszer figyelembe veszi a látogatók korábbi böngészési és vásárlási szokásait, ennek alapján ajánl termékeket vagy tartalmakat.

Összességében a ChatGPT a weboldal fejlesztésében egy olyan eszköz, amely segít az ügyfélszolgálat, a tartalom és a keresési eredmények javításában, valamint személyre szabott ajánlások készítésében.

Szerencsére a jelenlegi recesszióval tökéletesen összehangolt ritmusban érkezett meg a mesterséges intelligencia tömeges felhasználási lehetősége. Ha az előre menekülés mellett döntesz, megvannak rá az eszközök, és mi is nagyon szívesen segítünk a továbbfejlesztésben!

WPVIKING AGENCY, WEBDIZÁJNER

Ideje nagy részében online és tantermi weboldalkészítő tanfolyamokat tart a WPKurzus csapatával, valamint weboldalakat épít a WPViking Agency keretein belül.

Olvass még a témában