Látványos bűnbak a vállalkozásban: “biztos a marketing…”

marketing

Bár főleg pénzügyi és adminisztrációs terheket igyekszünk leemelni a vállatokról megoldásainkkal és cikkeinkkel, a marketing nagyon szorosan kapcsolódó terület. Akár csak a szoftveres integrációkat nézzük, akár (és persze mindenek előtt) a tervezést, bőven találunk kapcsolódási pontokat. Ha csak az online marketingbüdzsé elszámolását nézzük, máris megérkeztünk, de a weboldalba épített fizetési megoldások köre is alapkérdés. Meg is mutatjuk a releváns okosautomatizmusokat, és a mögöttük húzódó gondolkodásmódot #marketing kategória alatt!

Amikor nem megy elég jól a biznisz, gyakran a legelső terület, ahol tekerni próbálunk, vagyis a nyilvánvaló “bűnbak” a marketing. Biztos nem költünk eleget, “feladok egy hirdetést, és minden egyenesbe kerül”. Pedig pont ennyire esélyes, hogy magával a termékkel vagy szolgáltatással, a célcsoportok meghatározásával, vagy az üzleti stratégia más elemeivel, esetleg a vezetői vagy munkatársi hozzáállással van gond. Talán mással. Mert ezt a listát napestig bővíthetjük, mi mindennek kell stimmelnie a sikerhez. Számos esetben viszont tényleg a marketing a hunyó, folyhat el fölösleges pénz vagy munkaóra itt is! Bőven van mit digitális alapokra helyezni, akár e-kereskedelemről, akár személyesen igénybe vehető szolgáltatásokról legyen is szó, automatizálható a célcsoport vásárlóvá konvertálásának egy tetemes része.

A PARK-ban igyekszünk javaslatokat hozni a marketingtevékenység tervezésétől kivitezéséig számos területtel, és azok digitális aspektusaival kapcsolatban, állandó szakértőinkkel és vendégszerzőinkkel karöltve. Mert ahogy a vállalkozás minden más területén, természetesen itt is rengeteg mód nyílik a digitális eszköztár intelligens használatára. Haláchy Nóra, a MarketingFlow alapítója mindeközben óvatosságra int: 

“Automatizálni jó, de csak azt, ami jól működik. Ezt soha ne feledd, és ha bármilyen technikai megoldásban gondolkodsz, először szoftver nélkül validáld, hogy az jól működik-e. Nagyon kellemetlen egy olyan dologba beletenni a munkát, ami utána félremegy. 

Éppen ezért azt javaslom, hogy a kellő előkészületek után, de gyorsan, pici tesztelésekkel és validációs körökkel haladj előre.” (Forrás: Automatizációs lehetőségek a marketingben)

Rendszerek, szoftverek, amiken múlhat a céged jövője címmel pedig azokat a tennivalókat szedte csokorba, amelyek a digitális eszközöknek való kiszolgáltatottságot (ami meglepően nagyra nőhet!) jelentősen csökkentheted.

Ha eldöntötted, automatizálod a marketingedet (vagy most keresed az érveket, miért tennél így), neked szól Damjanovich Nebojsa marketingautomatizációs szakértő nagyon összeszedett anyaga: (Mennyire) lehet automatikus a marketing?, ahol az integrált szoftverek értékéről is képet kaphatsz. 

Weboldal, online fizetés, digitális esemény: ez is mind digitális marketing

Nagy Bence, aki nemcsak webdesigner, hanem cégvezető is, közel ezer irányból lát rá a marketing ágas-bogas területeire… Amikor már a weboldalunk megtervezésénél tartunk, feltehetően túlvagyunk a marketingstratégia létrehozásán, de az operatív területeken is bőven van teendő. Korszerűsítsünk! Rendben, egy új weboldal rendel! című cikkében arra tesz kísérletet, hogy a teendők sorrendjét helyre rakja a fejekben: mielőtt a webes jelenlétünkre fókuszálunk, vegyük elő az alapokat. Ebben a cikkben (Online megjelenés stabil, korszerű alapokon) azt mutatja meg, hogy egy kis előrelátással hogyan csökkentheted körülbelül negyedére az időt és pénzt, amit az internetes arculatod létrehozására, azaz egy weboldalra költenél. Itt pedig (Szervezz eseményt: online fizetéssel! című cikk) arra ad iránymutatást, hogy ha a neten értékesítésenél például egy workshopot, hogyan építs okos automatizmust a részvételi díjak beszedésére.  

Végül pedig tanulmányozd a Digiméter 2021-es, marketing témájú kutatásának összefoglalóját is, ahol bőven találhatsz fejlesztenivalót. A Digitális Versenyképességi Mutató szerint ugyanis szinte találomra költik a pénzüket a magyar kkv-k: nem terveznek, nem elemeznek professzionálisan, nem figyelnek a piacra, és alig képzik a munkatársaikat. Mi ez, ha nem maga a Kánaán egy olyan cégnek, amelyik mégiscsak szeretne kiemelkedni a versenytársai közül? 

“Miközben az online marketing esszenciája az adatok alapján történő tervezés, megvalósítás és értékelés lenne, ezt az adatvezérelt szemléletet még csak kevés KKV tudja ténylegesen alkalmazni. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy kis erőforrás-befektetéssel gyors javulás lenne elérhető.” (Forrás: Digitális marketing: kiaknázatlan lehetőségek sora?)

Vannak tuti technikáid? Bevált trükkjeid? Elkerülhetetlen buktáid – amikhez megvan már a “végül hogyan álltam fel” univerzális titka? Oszd meg velünk és a veled egy cipőben járó vállalkozótársakkal közösségi felületeinken!

pénzügyi és adminisztrációs rendszerek központja

A Számlázz.hu PARK egy vállalkozói közösség, ahol digitális eszközöket legózunk egymás mellé, okos üzleti automatizmusokat mutatunk cégmérettől függetlenül minden vállalkozónak. A PARK (pénzügyi és adminisztrációs rendszerek központja) alapítói a Számlázz.hu, a R!port Applications és az Innonest.

Olvass még a témában