YouTube csatorna indítás és stratégia cégek számára 2024-ben

YouTube stratégia 2024

A YouTube SEO jó eszköz lehet a magyar vállalkozások és webshopok marketing eszköztárában. Kevéssé használt eszköz, megoldás még itthon, így komoly versenyelőnyre tudsz szert tenni, ha ezen a platformon is megfelelő stratégiával vagy jelen. 

Miért fontos a YouTube mint platform a Facebook, az Instagram és a TikTok mellett?

Gondolnáld, hogy az internetezők a YouTube-on rengeteg időt töltenek a Meltwater 2023-as adatai alapján? De ez a második leggyakrabban felkeresett oldal, illetve a második legnagyobb keresőmotor is a Google mögött. A Facebookon kívül az Instagram és a TikTok is nagyon fontos közösségi média platformok, de nem hanyagolható el mellettük a YouTube platformja sem. Hiszen ahogy a következő ábrán is látjuk, a YouTube a közösségi média platformok között is a második helyen áll a TikTok mögött.

Időtöltés közösségi média platformokon
Havi átlagos időtöltés a különböző közösségi média platformokon, 2023 január
(Forrás: Datareportal.com)
Leggyakrabban felkeresett oldalak
A leggyakrabban felkeresett oldalak a Semrush adatai alapján, 2023 január
(Forrás: Datareportal.com)

Hogyan indítottam el az első YouTube-csatornámat 2019-ben

Személyes történetemben a csatorna indításánál szempont volt a szakmai kíváncsiságom, érdekelt az, hogy mit lehet itthon elérni megfelelő YouTube SEO-val. Emellett remek lehetőséget is kínált a gyerekkori hobbim: a szobanövények témája, hiszen nem nagyon készültek tartalmak ebben a témában. Ami pedig készült, az sem volt YouTube SEO-zva, így az én tartalmaim jutottak el az érdeklődők, a nézők elé – illetve jutnak el ma is. 

YouTube csatornámat 2019-ben, a covid-járvány alatt indítottam el, Let’s Leaf – szobanövények gondozása néven. Körülbelül másfél-két évig készítettem tartalmakat, amikor háromszáz feliratkozónál szponzorációs szerződést írtunk alá az Oázis Kertészettel. Erre azóta is nagyon büszke vagyok, hiszen nem tudok más olyan YouTube csatornáról, ami fizetett szponzorációt kapott volna ilyen feliratkozószámnál. 

Azóta természetesen már közel 5000 feliratkozó van a csatornán, amelyet rendszeresen, naponta 300-400 ember néz meg. Jelentek meg cikkek a csatornáról többek között a Dívány.hu-n, a Greendex.hu-n, de több rádió és tévé műsorában is feltűntem a csatorna készítőjeként. Ha még jobban érdekel a csatorna felépítésének története, olvasd el a teljes sztorit a weboldalamon!

Ezek a megjelenések nagyon fontosak voltak a csatorna életében, ahogy azt láthatjátok a videóban is 07:30 és 10:00 percnél, mert kimagasló nézettséget hoztak.

Hogyan indíts YouTube-csatornát 2024-ben?

Úgy gondolom, hogy 2024-ben is még mindig nagyon nagy lehetőség van abban, hogy te is elindítsd a saját YouTube-csatornádat. Ugyanis kevés márka vagy személyes márka használja ki megfelelően az ebben rejlő lehetőségeket.

Természetesen a megfelelő YouTube-stratégia kialakítása igényel bizonyos előkészítést és hozzáértést. De ha jól fel tudod építeni, akkor remek lehetőséget biztosított a te márkád számára is ez a felület, és megfelelő YouTube SEO-val azt könnyen elérhetővé, sőt virálissá tudod tenni.

Mi az a YouTube SEO, miért fontos és mire jó?

Úgy szoktam mesélni, hogy alapvetően 3+1 elem összhangjára, szinergiájára épül a YouTube SEO, ezek pedig a következők:

  • A videó címe
  • A videó leírása
  • A videóhoz kapcsolt címkék
  • Illetve természetesen maga a videó

Ha ez a négy elem vagy entitás összhangban van, akkor a tartalmaid alapvető előnnyel indulnak a hazai YouTube mezőnyében, hiszen sok márka, személyes márka nem figyel erre kellőképpen. A sikerhez persze elengedhetetlen az egyediség, és az is, hogy az adott célközönségre, témákra épüljön a stratégia. De ezzel a megközelítéssel valóban a versenytársad elé kerülhetsz.

Mire figyelj oda, ha tényleg sikeres csatornát szeretnél? 

A fent említett négy elemnek az összhangja az alapja annak, hogy a csatornád valóban sikeres lehessen 2024-ben is. A videóban feldolgozott témád a videó címében megfelelően, és pontosan reprezentálódjon, és ez igaz a videó leírására is, amit a videó fejezetekre osztásával és timecode-olásával tovább tudod segíteni. Emellett fontos, hogy a videóhoz tartozó címkék is megfelelően bemutassák a témát, és összhangban legyenek a videód címével, leírásával. Ezekből fogja a Google és a hozzá tartozó, szintén az Alphabethez tartozó YouTube algoritmusa értelmezni azt, hogy miről szól a videód, milyen emberek számára érdekes, mi a tartalma, és milyen keresések kapcsán lehet érdekes.

YouTube csatorna kezelése

Megvan már a csatornád? Akkor mehetünk tovább a kezelésére, ami meglehetősen komplex feladat. Ez alatt érhetjük a tartalmak YouTube-ra való feltöltését, SEO-zását, disztribúcióját, de ide tartozhat maga a tartalom létrehozása, vágása, feliratkozása is.

Manapság pedig különösen fontos a YouTube-on is megjelent rövid videós formátumok használata, a YouTube Shorts. Meglévő tartalmainkat ugyanis rövid, álló formátumra vágva újra tudjuk publikálni, újra fel tudjuk használni őket. A videók feliratozása pedig nemcsak a hosszú anyagok, hanem a YouTube Shorts-ok esetében is különösen fontos lehet, sőt, ott talán még fontosabb.

YouTube csatorna felfuttatása

Ha már működik a csatornád, vannak rajta anyagok, akkor nézzük meg, hogy futtathatod fel! Ebben különösen nagy szerepe lesz annak, hogy hogyan alakítottuk ki a stratégiát, milyen tartalmakat hogyan készítettünk el, milyen közönség számára. A csatorna felfuttatását természetesen segíthetjük hirdetésekkel is, de mindenkit óva intenék attól, hogy ezeket a klasszikus módon használja, ha nem szeretne épp ellentétes hatást elérni. A videók hirdetésekben való használata ugyanis rontja az adott videó legfontosabb mérőszámát, mégpedig azt, hogy mennyi ideig tudja megtartani a nézők figyelmét. 

Videós találatok a Google keresési eredményei között

Ha jól csinálod a YouTube SEO-t és ideális stratégiával jelensz meg ezen a platformon, akkor könnyen a Google keresési találatok között találhatod meg a tartalmaidat. Sőt, nem csak te, hanem a potenciális vásárlóid is. Ezzel pedig a versenytársaid elé tudsz kerülni. A találati listában így több helyre is bekerülhetsz, tehát több helyet foglalsz el a Google keresési eredményei között, mint akár egy olyan versenytársad, aki hirdet ezekért a helyekért.

Összefoglalás

A YouTube SEO jó eszköz lehet a magyar vállalkozások és webshopok marketinges eszköztárában. Itthon még kevésbé használt eszköz, így komoly versenyelőnyre tudsz vele szert tenni. Versenyelőnyt jelenthet a márkád, céged, webshopot számára, hogy az adott témában a Google találati lista elejére kerülj hirdetés nélkül, ráadásul videókkal, amit a potenciális vásárlóid szívesen megnéznek.

Digitális marketing szakértő

Török Balázsnak hívnak, azt szoktam mondani, hogy digitális marketinggel foglalkozom. Azt gondolom ugyanis, hogy az ügyfeleimnek jellemzően valamilyen marketing-sales problémája van, arra keres megoldást, legyen szó megoldásként különböző lehetőségekről, eszközökről. Nézd meg az esettanulmányaimat, vagy rendszeresen publikálok tartalmakat YouTube-on, TikTokon és a LinkedIn oldalalamon publikált tartalmaimat!

Olvass még a témában