Milyen webmotort válasszak?

Milyen webmotort válasszak?

Neked is kéne egy jó weboldal? Sokszor merül fel a kérdés, és sokszor nincs koncepció, megfelelő döntés, és a tulajdonosok nem költenek rá vagy nem a megfelelő embernél. Egy rossz weboldal pedig viszi a pénzt már amit nem hoz be ugye. Sokszor pedig a szakértők is csak a saját szempontjaikra koncentrálnak. Szerintem, ezeket gondold végig weboldal készítés előtt ha még lehet.

Miért fontos a jó weboldal?

Minden platformon lehet szuper weboldalt készíteni. A különbség az egyes rendszerekben az igényektől függően fenntartási költségekben és a (fel)használhatóságban vannak. A fontos az, hogy megtaláljuk a megfelelő hangsúlyt, mértéket.

Egy jó weboldal alapvetően marketinges eszköz. Hiszen sok esetben ez az első olyan felület, amivel találkoznak a potenciális ügyfeleink, vagy az első, ami saját tulajdonban van – szemben a közösségi médiával. Amennyiben ezt a felületet nem tudod megfelelően az igényekhez igazítani, alakítani, kézben tartani, akkor sérül a marketinged hatékonysága. 

Sok hazai cégnél gond ez a tapasztalatom szerint, azonban vannak pozitív példák is mint ez a Shopify alapú webshop és a hozzá tartozó marketinges ökoszisztéma. A legfontosabb, hogy egy új weboldal elkészítése előtt megfelelően tájékozódjunk, és a megfelelő szakembert vonjuk be.

Negatív példák

Sokszor találkozom olyan weboldallal, amibe a tulajdonosok sok pénzt és időt tettek bele, mégsem működik megfelelően. Sokszor az alapvető UX/UI igényekkel sincsenek tisztában a kivitelezők, emiatt olyan weboldal születik, amire képtelenség prosperáló marketingstratégiát felépíteni. 

Ekkorra azonban sokszor már elfogy a pénz, a türelem, és emiatt nagyon nehéz kihúzni ezeket a cégeket, márkákat a bajból. Néha azonban akár kisebb javításokkal – pontosan a nagy hibák miatt, azokat javítva – is már meg lehet pillantani a fényt az alagút végén. 

Mutatok jó példát is, hogyan történik egy jó weboldal felépítése:

Valóban a legnépszerűbb megoldás a WordPress?

Ez így igaz. A statisztikában látszik, hogy országonként milyen népszerű weboldal készítő megoldások vannak. Ilyen rendszerek a következők is:

  • WordPress
  • Joomla
  • Wix
  • vagy edvencem, a Webflow.

Világszinten a top 1 millió oldal 25%-a WordPress alapú, és csupán 1%-a Webflow. 

Ha a hazai több mint negyedmillió weboldalt nézzük, ez az arány már máshogy alakul. 60% felett van WP alapú oldalak száma, és mindössze ⅓ százalék a Webflow aránya.

Ha többet szeretnél tudni viszont a WordPress-ről, mindenképp olvasd el Nagy Bence cikkét a Számlázz.hu PARK-on!

Bízom benne, hogy itthon is egyre többen váltanak az olyan innovatív megoldásokra, mint amilyen a Webflow vagy akár a Wix. El is mondom miért.

Mobilra készül a weboldalad vagy csak reszponzív?

A SimilarWeb adatai alapján Magyarországon a webes forgalom 63%-a történik mobilon keresztül. Ezért ha webshopod vagy weboldalad nem mobilra készült – és itt nem arra gondolok, hogy egy weboldal mobilra optimalizált –, akkor biztosan veszítesz pénzt a weboldalad ergonómiai hibái miatt. Itt van 5+1 példa, hogy mire érdemes odafigyelni webshopok tekintetében:

  1. Nem megfelelő képméretek – Figyelj oda, milyen felbontásban és mekkora fájlméretben töltöd fel a képeket, használj Webp formátumot!
  2. Nem elérhetőek a gombok – Sokszor a menü, vagy akár a kosár gomb elérése is kevésbé kényelmes mobilos nézetben. Van, hogy nem is látszik a termékoldalon mondjuk a kosárba helyezés, vagy nem kiemelt helyen jelenik meg.
  3. Túl kicsik a gombok – Ez nemcsak a felhasználó szempontból kényelmetlen, de még rontja is rangsorolási értékeidet Google-n.
  4. Olvashatóak-e a szövegek mobilos nézetben – Nagyon sokszor előfordul, hogy a betűk túl kicsik, vagy éppen túl nagyok. Szerintem például illetlenség digitális felületen sorkizárt elrendezést alkalmazni, de ugyanígy gond lehet a rosszul megválasztott sorköz-távolság is.
  5. Nem megfelelő elemek használata, formázások – SEO szempontból nagyon fontos, milyen elemeket és azokat milyen struktúrában használod a weboldalon.

A listát innen le is töltheted egyben.

Kérdésed lenne, vagy elolvasnád a kommenteket? Szólj hozzá a cikkhez LinkedIn-en!

Wix – különutas politika

Amennyiben kezdő vállalkozó vagy, és nem szeretnél sokat foglalkozni a weboldaladddal, akkor én a WordPress helyett a Wix-et javaslom neked. Ebben könnyen és gyorsan el tudsz kezdeni weboldalt készíteni egyedül is, és a domainvásárlás és a -hosztolás is megoldott, egyszerű, nem igényel szakértelmet. Később pedig, fél-egy év után, ha úgy gondolod, minden kezd jól menni, és szeretnél több ügyfelet, eladást, könnyen bevonhatsz egy szakembert, hogy javasoljon megoldásokat, hogyan tehetnéd még jobbá a weboldalad. 

Webflow – az én választásom

A Webflow-t akkor javaslom, ha hosszabb távon egy stabil, önálló rendszert szeretnél, amit könnyű karbantartani. Ha van affinitásod a téma iránt, vagy hasonló területen dolgozol (designer vagy, digitális marketinggel foglalkozol stb.), akkor szerintem nagyon hamar meg fogod szeretni az oldalt, hiszen nagyon könnyű benne növekedni. Ehhez egy rövid, de ingyenes magyar Webflow alapozó kurzust is összeraktam, használd egészséggel, amint megjelenik!

Nézd meg, hogyan működik:

Előfizetési rendszer és webshop, pluginek nélkül

A Webflow-t azért is ajánlom, mert nem kell a különböző verziók, plugin-ek és azok frissítésével, hibakeresésével foglalkoznod, minden egyben, kulcsrakészen elérhető a rendszeren belül. 

Itt különböző plugin-ek nélkül szuper SEO-t tudsz építeni a weboldaladra. Akár előfizetési rendszert, tananyagokat, webshopokat is tudsz rajta keresztül menedzselni, akár regisztrációs kapu, akár fizetési kapu mögé betéve a különböző tartalmaidat. 

Ahogy más eszközöknél is, itt is rengeteg, ingyenes és fizetős sablon közül tudsz választani, de akár Webflow fejlesztők designjai, különböző megoldásai közül is tudsz használni elemeket. 

Összefoglalás

Érdemes a fenti szempontokat MÉG A WEBOLDAL vagy WEBSHOP tervezése során figyelembe venned. Gondolj a weboldaladra úgy, mint az egyik, ha nem a legfontosabb marketinges eszközödre, hiszen a bevételeid ezen, vagy ezen keresztül fognak generálódni. Tartsd szem előtt, hogy a netezések döntő többsége már mobilon történik, így ne az legyen a feladat, hogy ERRE A PLATFROMRA IS készüljön nézet, hanem az, hogy ELSŐDLEGESEN erre a platformra készítsétek és tervezzétek meg a design-t. 

A különböző weboldal készítési platformoknál mérd fel jól a kondíciókat, lehetőségeidet és az alapján válassz platformot.

Digitális marketing szakértő

Török Balázsnak hívnak, azt szoktam mondani, hogy digitális marketinggel foglalkozom. Azt gondolom ugyanis, hogy az ügyfeleimnek jellemzően valamilyen marketing-sales problémája van, arra keres megoldást, legyen szó megoldásként különböző lehetőségekről, eszközökről. Nézd meg az esettanulmányaimat, vagy rendszeresen publikálok tartalmakat YouTube-on, TikTokon és a LinkedIn oldalalamon publikált tartalmaimat!

Olvass még a témában