5 digitális hirdetési trend, amelyekkel felülmúlhatod a versenytársaidat

5 digitális hirdetési trend

Seth Godint, Sofia Hernandezt (TikTok, üzleti marketingvezető), a Meta marketingeseit és több tucat digitális marketingszakértőt sorakoztat fel az Ad World Conference évente egyszer megtartott online eseményén.

A konferencia előadásaiból, workshopjairól és interaktív eseményeiről a TOP 5 hirdetési trendről hoztam egy rövid összefoglalót. A digitális vállalkozások számára a hirdetés és a kommunikáció hatékonyságát nemcsak a megfelelő technikai beállítás, de a stratégiai szintű csatorna- és hirdetési formák választása is meghatározza. Ha úgy döntesz, hogy a következő öt trendet beemeled a stratégiádba, akkor jövőbe mutató, hosszútávú – akár Magyarországon túlmutató – fejlődést érhetsz el.

Egy mindenkiért, mindenki egyért! 

“Omni-channel Content Framework”, azaz sokcsatornás tartalmi keretrendszer (Alex Cattoni, Alapító, The Copy Posse) 

Alex Cattoni az omnichannel marketingben látja a jövőt. Az omnichannel marketing az az üzleti stratégia, amely integrált és összehangolt élményt nyújt az ügyfeleknek minden érintkezési ponton. Az online felületeken ez azt jelenti, hogy a vállalkozásnak egységes megjelenést kell biztosítania a weboldalon, a közösségi média platformokon és az egyéb digitális eszközökön, hogy az ügyfél egységes élményt szerezhessen mindenhol.

Alex a gyakorlatban is megmutatta, hogyan készítenek egyetlen videóból (”seed content”, azaz mag-tartalom) 19 érintkezési pontot, hogyan maximalizálja a hatást és minimalizálja az erőfeszítést – természetesen az AI (mesterséges intelligencia) segítségével. Az ehhez használható “titkos eszköz”: Descript  

Short-form videó hirdetések (Robert Katai, kommunikációs vezető, Creatopy

2023-ban az attention span (az időablak, amíg egy hirdetés megragadhatja a figyelmünket) 8 másodperc. A hosszabb, fekvő formátumú Youtube videók után 2019-re tért hódítottak a telefon képernyőjére optimalizált, sorozatban egymást követő, álló videók (story néven találkozhattál ezekkel) és jelenleg a short-form videó korát éljük. A short-form videók felültekenként másban erősek:

  • Instagram Reels Ads = Minőségi weboldal forgalmat hoz
  • TikTok Ads = Elérés növelésére kitűnő 
  • Pinterest Idea Ads = Ha a márkaismertség növelése a feladat
  • Youtube Shorts = Közösség, közönség bővítésére alkalmas leginkább
Short form video

Forrás: Ad World Conferenc 2023, Robert Katai, kommunikációs vezető, Creatopy

“ZERO Click Content”, azaz kattintásmentes tartalom (Amanda Natividad, VP Marketing, SparkToro)

Hogyan lehet a figyelemért versengő világban konvertáló tartalmat és hirdetéseket készíteni? Amanda Natividad a kattintásmentes tartalmakra szavaz. De mi az a zero-click content?

  1. Olyan tartalom, ami nem tartalmaz linket, nem vezet át sehová.
  2. Olyan tartalom, ami önmagában értéket ad.

A zero-click tartalomstratégia célja, hogy a fölösleges verseny, licitálásra költött százezrek helyett magas, azonnali értéket adó tartalomgyártással építsünk bázist, bizalmat.

Az interakciók magas számát minden algoritmus jutalmazza, méghozzá nézettséggel. A magas nézettségnek köszönhetően a márkaismertség és a vásárlási hajladóság is növekszik. A stratégia úgy teljes, ha tíz tartalomból nyolc magas értékű zero-click, kettő pedig a klasszikus promóciós, konvertálást mérő tartalom.

Zero-click content

(Forrás: Ad World Conference 2023, Amanda Natividad, VP Marketing, SparkToro)

Emocionális videók: Hogyan legyél az ELIT 1% tagja, akiknek akár az 5 perces videóját is megnézik? (Jacques Spitzer, CEO, Raindrop Agency)

Milyen érzelmekre érdemes összpontosítani az eladáshoz, és mi az az egyetlen hiba, amelybe a vállalkozások 99%-a beleesik az értékesítési üzenet megfogalmazása során? Jacques Spitzer előadásában egy új megközelítésben segít a kommunikációs üzenet megfogalmazásában:

Emocionális videók

(Forrás: Ad World Conferenc 2023 Jacques Spitzer, CEO, Raindrop Agency)

Ahelyett, hogy magunkról, a termék fantasztikus előnyeiről beszélnénk, beszéljünk arról, milyen élmény lesz a fogyasztónak, milyen érzelmi és milyen funkcionális előnyei vannak a termékünknek vagy szolgáltatásunknak. Hogyan néz ki ez egy szappan esetében? 

És ha egy napszemüvegről van szó?

Tartalom és hirdetésgyártás AI segítségével

A 2023-as konferencia nagy sztárjai nem meglepő módon a ChatGPT és a Midjourney voltak. Az előadások ChatGPT szövegírói képességének csiszolását és SEO területen való alkalmazását helyezték előtérbe; hogyan használjuk kulcsszókutatásra, metaleírás készítésére, vagy kiemelt részlet (snippet) megírására. Továbbá bemutatásra került hogyan készíthetünk görgetést megállító videókat olyan mesterséges intelligenciák segítségével mint a CapCut, a Descript és a ChatGPT . 

Hogyan mélyítsük és tegyük egyedivé a kapott kreatív szövegeket? 

 A ChatGPT által készített szöveges tartalmak minőségét a következő taktikákkal tehetjük egyedivé:

  1. Kezdjünk mindig a kontextussal. Hogyan viselkedjen az AI, amikor válaszol az általunk feltett kérdésre? Mit kell tennie ebben a szerepben? 
  2. Adjunk a mesterséges intelligenciának példákat, amik közel vannak ahhoz a végső eredményhez, amit szeretnénk kapni.
  3. Szűkítsük és pontosítsuk a témát, amiben szöveget gyártunk.
  4. Tanítsuk meg az AI-nak a márkánk hangját (brand voice).

Az üzleti világ folyamatosan változik, és a konferencián elhangzó adatok alátámasztják, hogy a vállalkozásoknak lépést kell tartaniuk az új trendekkel és technológiákkal. Te melyik trendet építed be a vállalkozásodba 2023-ban?

Több mint egy konferencia

2020 óta az Ad World világszerte 100 000 embernek segít abban, hogy újraalkossák hirdetéseiket a kiemelkedő eredmények érdekében. Az eseményen olyan témák kerülnek terítékre, mint az online hirdetési stratégiák, a social media marketing, a PPC és SEO optimalizálás, az influencer marketing és az adatok elemzése (data analysis).

💡 Olvasd el Sipos Andrea PARK-cikkét arról, hogy hogyan spórolhatsz az adatvezérelt marketinggel!

Az Ad World konferencián való részvétel lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalkozók megismerjék a legújabb trendeket és technológiákat, valamint inspirálódjanak a sikeres vállalkozások esettanulmányain keresztül.

Az Ad World Pro online tárhely segítségével most lehetőség nyílik arra is, hogy cégvezetőként vagy a marketingesként, értékesítésért felelős munkatársként otthonod kényelméből tanulj világhírű marketing szakemberektől, alapítóktól, vezetőktől, akik saját területük szakértői. Akár egy új hirdetési platformot szeretnél meghódítani, mint a TikTok, akár csökkentenéd a CPA-kat (cost per action, azaz konverzióra fordított költség)  a Facebook-hirdetésekben, növelni a konverziós arányt az értékesítési oldalaidon, vagy megtudni, hogyan hasznosíthatod az AI-t a hirdetésekben: itt megtalálod a választ.

Több mint 400 mesterkurzus áll rendelkezésre, több mint 20 különböző hirdetési témában. Hogy ezek közül minden működik-e Magyarországon is? Meggyőződésem, hogy igen, hiszen a digitális térben nincsenek határok. Közös felületeket nézünk, így országhatároktól függetlenül, közösen változik az emberek reakciója, a reklámpszichológia is. Szárnyaló, kreatív és konvertáló hirdetéseket kívánok!

Fézler Georgina a Slow Social Agency és Reframe Strategy Consulting közösségi média stratégája.​ ​Szabadúszókat foglalkoztató boutique ügynökségként a magyar​ és nemzetközi​ kis​- és közepes vállalkozások ​közösségi média stratégiájának kialakításában vesznek részt és mennyiség helyett a minőségi tartalomgyártás​ra​ ​helyezik a hangsúlyt​. Mindezek mellett AICM akkreditál ontológiai és integrál szemléletű coachként, saját módszertanán keresztül segít nemzetközi vezetők és magánszemélyeknek lelki, mentális egyensúlyt teremteni a rohanó, digitálisan terhelt világban.

Olvass még a témában